Algemene Leveringsvoorwaarden
1.1 Wie wij zijn. Deze website wordt beheerd door Le Creuset Nederland, een bedrijf dat is geregistreerd in Nederland. Ons ondernemingsnummer is 33232322 en onze maatschappelijke zetel is in Le Creuset Nederland BV, Bijster 15, 4817 HZ Breda, Nederland. Ons btw-nummer in NL 007 426 069 B01.
1.2 Hoe u contact met ons kunt opnemen. U kunt contact met ons opnemen door te bellen naar onze klantenservice op het telefoonnummer +31 (0) 76 201 52 85, open van maandag - vrijdag, 09:00 tot 17:00 uur, of per e-mail via contact.nl@lecreuset.com
1.3 Hoe wij contact met u kunnen opnemen. Als wij contact met u moeten opnemen, doen wij dat telefonisch of schriftelijk op het e-mailadres of postadres dat u ons bij uw bestelling hebt opgegeven.
1.4 "Schrijven" omvat e-mails. Wanneer we de woorden "schrijven" of "geschreven" gebruiken in deze algemene voorwaarden, omvat dit ook e-mails.
1.4 “Website” betekent Le Creuset Website: www.lecreuset.nl
2.1 Het plaatsen van een bestelling op onze Website wordt beschouwd als een aanbod om producten te kopen volgens deze algemene voorwaarden.
2.2 Nadat u een bestelling hebt geplaatst, kunt u een e-mail van ons ontvangen om te bevestigen dat wij uw bestelling hebben ontvangen met een overzicht van de geselecteerde producten, de leveringsinformatie en de betaalwijze. Houd er rekening mee dat de ontvangst van deze e-mail niet betekent dat uw bestelling door ons is aanvaard.
2.3 Alle bestellingen zijn onder voorbehoud van aanvaarding door ons en van beschikbaarheid van het product.
2.4 Uw bestelling wordt aanvaard en er komt een contract tot stand tussen u en ons. Wij hebben de door u bestelde producten verzonden en wij hebben u een verzendbevestiging per e-mail gestuurd.
2.5 Als wij u (een) product(en) niet kunnen leveren vanwege een fout (bijvoorbeeld omdat het product niet meer op voorraad of beschikbaar is of vanwege een fout in de beschrijving op onze Website), zullen wij u ervan op de hoogte brengen dat uw bestelling is geweigerd en niet zal worden verwerkt. Als u al betaald hebt voor de bestelling zullen wij u het volledige bedrag zo snel mogelijk terugbetalen, tenzij u uw bestelling niet wenst te annuleren.
3.1 Hoewel wij onze uiterste zorg besteden aan de nauwkeurigheid van de productbeschrijvingen, foto's, informatie en prijzen, aanvaarden wij geen aansprakelijkheid voor eventuele onnauwkeurigheden, fouten of weglatingen.
3.2 Producten kunnen enigszins afwijken van de foto's. De afbeeldingen van de producten op onze Website dienen louter ter illustratie. Hoewel we alles in het werk hebben gesteld om de kleuren nauwkeurig weer te geven, kunnen we niet garanderen dat het scherm van een apparaat de kleur van de producten nauwkeurig weergeeft. Uw product kan enigszins afwijken van die afbeeldingen.
3.3 Raadpleeg voor meer informatie hier onze pagina ‘Onderhoud & Gebruik’ en hier de meest gestelde vragen.
3.4 Beschikbaarheid van de voorraad. De beschikbaarheid van de voorraad zal op de website worden weergegeven, en hoewel we proberen om ervoor te zorgen dat de producten altijd beschikbaar zijn, kunnen er momenten zijn waarop de producten tijdelijk niet op voorraad zijn. In die gevallen is er een optie die kan worden geselecteerd om op een wachtlijst te worden geplaatst en ontvangt u een e-mail wanneer het product weer op voorraad is.
4.1 De prijzen zijn inclusief btw, maar exclusief verzendkosten. Alle prijzen zoals weergegeven op onze Website, behalve in het geval van een fout, zijn in Euro’s en zijn inclusief Nederlandse omzetbelasting (btw), tegen het geldende tarief, maar exclusief verzendkosten, die bij het totaal verschuldigde bedrag worden opgeteld. Bij het afrekenen worden de geldende leveringskosten duidelijk weergegeven.
4.2 Wat er gebeurt als de prijs verkeerd is. Ondanks onze inspanningen is het altijd mogelijk dat er een fout voorkomt in de prijs op onze Website. Als het product dat u bestelde verkeerd geprijsd was, dan zullen wij normaal gesproken, naar eigen goeddunken, contact met u opnemen en u de keuze bieden om uw bestelling te herbevestigen tegen de juiste prijs of de bestelling te annuleren, of uw bestelling weigeren en u op de hoogte brengen van de weigering. Bestellingen worden niet aanvaard bij een prijsfout.
4.3 Prijswijzigingen. Prijzen kunnen zonder voorafgaande kennisgeving worden gewijzigd, eventuele latere aankopen van hetzelfde product kunnen niet worden gegarandeerd tegen dezelfde prijs, maar wijzigingen hebben geen invloed op uw bestelling als wij deze aan u hebben geleverd.
4.4 Wanneer u moet betalen en hoe u moet betalen. Bij het online aankopen van producten moet een op dat moment geldige betaalwijze worden gebruikt.
4.4.1 Wij aanvaarden betaling met de volgende in Nederland uitgegeven krediet- of debetkaarten: Visa-krediet- en debetkaarten, MasterCard-krediet- en debetkaarten, American Express en Maestro debetkaarten.
4.4.2 Wij aanvaarden ook betalingen via PayPal, maar houd er rekening mee dat als u voor uw producten wilt betalen via PayPal en u nog geen bestaande PayPal-rekening hebt, u meteen een nieuwe rekening moet aanmaken bij PayPal. Elke bestelling die via PayPal wordt geplaatst, wordt aangerekend op het moment dat uw bestelling wordt ingediend. Als wij om welke reden dan ook niet in staat zijn uw bestelling uit te voeren, wordt het bedrag teruggestort op uw PayPal-rekening.
4.4.3 Wij aanvaarden geen contant geld, cheques, cadeaubonnen of vouchers als betaling voor online aankopen.
4.5 Door een bestelling bij ons te plaatsen via onze Website, bevestigt u dat de betalingsgegevens die u bij uw bestelling hebt opgegeven, geldig en correct zijn. Alle transacties zullen in Euro’s worden uitgevoerd. Wij zullen uw krediet- of debetkaart niet debiteren voordat wij uw bestelling hebben verzonden.
4.6 De maximale uitgave per transactie is € 3.500,-.
5.1 Leveringsinformatie en -kosten. Wij leveren alleen producten die op onze Website zijn gekocht op een adres in het Nederland.
5.2 Houd er rekening mee dat werkdagen van maandag tot en met vrijdag zijn, maar geen feestdagen. Alles zal in het werk worden gesteld om deze leveringstermijnen te halen, maar dat kan in sommige delen van het Nederland niet worden gegarandeerd.
Als de eerste poging tot levering aan huis mislukt, dan levert onze koerier het pakje indien mogelijk af bij uw buren.
5.3 Le Creuset hanteert een standaard prijsbeleid voor producten in Nederland, wat betekent dat dezelfde prijzen worden aangerekend aan klanten, ongeacht waar ze wonen. Wij zijn van mening dat prijsintegriteit binnen elke valutazone belangrijk is.
5.4 Wij zijn niet verantwoordelijk voor vertragingen die buiten onze controle vallen. Als onze levering van de producten wordt vertraagd door een geval van overmacht, nemen wij zo snel mogelijk contact met u op om u ervan op de hoogte te brengen en nemen wij maatregelen om het effect van de vertraging tot een minimum te beperken. Als er een risico op aanzienlijke vertraging bestaat, kunt u contact met ons opnemen om het contract te beëindigen en terugbetaling te krijgen van de producten die u hebt betaald maar niet hebt ontvangen.
5.5 Wanneer u verantwoordelijk wordt voor het product. De eigendom van het product gaat over naar u zodra wij de volledige betaling hebben ontvangen en wij het product aan u hebben geleverd op het door u opgegeven adres of u het bij ons afhaalt. Wij kunnen de door u bestelde producten op elk moment vóór de eigendomsoverdracht terugvorderen in geval van schending van deze algemene voorwaarden, fraude of nalatigheid. Het risico van het product gaat bij levering over naar u.
6.1 Kan ik mijn bestelling wijzigen? Als u een wijziging wilt aanbrengen in het door u bestelde product, neem dan contact met ons op. We laten u dan weten of de wijziging mogelijk is. Als het mogelijk is, dan zullen wij u op de hoogte brengen van eventuele wijzigingen in de prijs van het product, het tijdstip van levering of iets anders dat nodig zou zijn als gevolg van de door u gevraagde wijziging en u vragen om te bevestigen of u door wilt gaan met de wijziging. Als het niet mogelijk is om de bestelling te wijzigen.
6.2 Wij aanvaarden geen verantwoordelijkheid voor pakjes die nooit bij ons toekomen, dus raden wij u aan om een traceerbare en verzekerde dienst te gebruiken om uw product aan ons te retourneren.
6.3 Hoe u ons problemen kunt melden. Als u vragen of klachten hebt over het product, neem dan contact met ons op. U kunt onze klantenservice bellen op +31 (0) 76 201 52 85, open van maandag - vrijdag, 09:00 tot 17:00 uur. Of, als u dat liever hebt, kunt u ons e-mailen op contact.nl@lecreuset.com.
6.4 Helaas kunnen wij op dit moment geen omruiling verwerken voor producten die online zijn gekocht en kunnen wij ook geen terugbetaling of omruiling aanvaarden van producten die online in onze winkels zijn gekocht.
Uw rechten als u van gedachten verandert. HERROEPINGSRECHT.
6.5 Kan ik mijn contract beëindigen? U hebt het recht om elke bestelling die u hebt geplaatst (met uitzondering van producten die volgens uw specificaties zijn gemaakt of gepersonaliseerd) te annuleren tot dertig (30) kalenderdagen nadat we het product hebben geleverd, de zogenaamde "afkoelingsperiode".
6.6 Hoe beëindig ik mijn contract? Als u als consument een overeenkomst sluit om de bestelling te annuleren zonder enige aansprakelijkheid jegens ons, dan moet u de bestelling annuleren dertig (30) kalenderdagen nadat wij het product hebben geleverd de klantenservice bellen op +31 (0) 76 201 52 85, open van maandag - vrijdag, 09:00 tot 17:00 uur. Of, als u dat liever hebt, kunt u ons e-mailen op contact.nl@lecreuset.com
6.7 Hoe retourneer ik het product? Als u uw bestelling annuleert, dan moet u het volledige product ongebruikt en onbeschadigd in de originele productverpakking retourneren, met inbegrip van het onderhouds- en gebruiksboekje en alle etiketten en ook de originele pakbon, binnen dertig (30) kalenderdagen nadat u ons op de hoogte hebt gebracht van uw beslissing om het contract te annuleren, naar:
Le Creuset Nederland
Bijster 15
4817HZ Breda
Nederland
6.8 Wanneer krijg ik mijn geld terug? Wij zullen de voor uw product betaalde prijs binnen dertig (30) dagen na de dag waarop u ons op de hoogte hebt gebracht van uw beslissing om van het contract af te zien, terugbetalen met de betaalwijze die u bij de oorspronkelijke bestelling hebt gebruikt. Wij behouden ons het recht voor om de terugbetaling in te houden totdat wij het product terug hebben ontvangen of totdat u ons het bewijs hebt geleverd dat u de goederen hebt teruggezonden, afhankelijk van wat het eerst gebeurt.
De verzendkosten voor het retourneren van het product naar ons worden niet vergoed, deze worden door u betaald. Wij behouden ons het recht voor te weigeren om het geretourneerde product in ontvangst te nemen of het betaalde aankoopbedrag terug te betalen indien het product niet wordt geretourneerd zoals vereist in artikel 6.7 hierboven.
Uw rechten om het contract te beëindigen om andere redenen dan van gedachten te veranderen
6.9 Wat gebeurt er als ik een verkeerde bestelling ontvang of als het product beschadigd is bij ontvangst van de levering? Neem dan contact met onze klantenservice op +31 (0) 76 201 52 85, open van maandag - vrijdag, 09:00 tot 17:00 uur. Of, als u dat liever hebt, kunt u ons e-mailen op contact.nl@lecreuset.com.
Wij stellen de reden voor het retourneren vast en sturen u een e-mail met het bijbehorende dossiernummer en, indien van toepassing, de retourprocedure en adresgegevens.
6.10 Hoe retourneer ik het product? Als wij hebben gevraagd om het product te retourneren, dan moet u het gehele product onbeschadigd in de originele productverpakking retourneren, met inbegrip van het onderhouds- en gebruiksboekje en alle etiketten en ook de originele pakbon.
6.11 Krijg ik mijn geld terug? Als wij vinden dat het product niet is zoals besteld of dat het beschadigd is, zullen wij de voor uw product betaalde prijs terugbetalen met de door u gebruikte betaalwijze. Indien de reden voor het retourneren niet te wijten is aan schade, behouden wij ons het recht voor te weigeren om het geretourneerde product in ontvangst te nemen of het betaalde aankoopbedrag terug te betalen indien het product niet wordt geretourneerd zoals vereist in artikel 6.9 hierboven.
6.12 Kookgerei sets In het geval van kookgerei sets, geldt het herroepingsrecht voor de hele set (alle artikelen in de set) en niet voor het afzonderlijk artikel.
De meeste producten van Le Creuset worden geleverd met een garantie, die een aanvulling vormt op uw wettelijke rechten. Vanaf het moment van levering dekt de garantie gebrekkig vakmanschap en/of gebrekkige materialen wanneer het product wordt gebruikt in normale, huiselijke omstandigheden en in overeenstemming met de verstrekte zorg- en gebruiksinstructies. De garantie dekt geen normale slijtage, commercieel gebruik of misbruik van het product. Voor alle details over de garantieperiode per productlijn kunt u hier onze 'Garantie'-pagina raadplegen.
8.1 Le Creuset Nederland B.V. is onderworpen aan de voorwaarden van de wettelijke garantie zoals bepaald in het Burgerlijk Wetboek.
Le Creuset Nederland B.V. staat t.a.v. de Klant in voor elk gebrek aan overeenstemming dat bestond op het ogenblik van de levering van het consumptiegoed en dat zich voordoet binnen een termijn van 2 jaar vanaf de levering ervan.
Elke gebrek aan overeenstemming moet bekend worden gemaakt per aangetekende brief gericht aan Le Creuset Nederland B.V. en dit binnen een termijn van 2 maanden na de vaststelling ervan door de Klant.
9.1 Wij zijn niet aansprakelijk voor eventuele indirecte schade die u zou kunnen lijden, met inbegrip van winstderving, inkomensverlies of verwachte besparingen, als gevolg van niet-naleving van deze voorwaarden of van onze nalatigheid. Wij sluiten onze aansprakelijkheid voor u op geen enkele wijze uit of beperken deze op geen enkele wijze die onwettig zou zijn, met inbegrip voor overlijden of persoonlijk letsel veroorzaakt door onze nalatigheid.
9.2 Wij zijn niet aansprakelijk voor eventuele bedrijfsschade. Indien producten die op de Website worden gekocht bestemd zijn voor commerciële, zakelijke of wederverkoopdoeleinden, zijn wij niet aansprakelijk voor eventuele verliezen, met inbegrip van verlies van winst, inkomen of inkomsten, verwachte besparingen, zaken, contracten, gegevens, tijd of voor eventuele indirecte of gevolgschade of schade van welke aard dan ook, hoe dan ook ontstaan en ongeacht of deze wordt veroorzaakt door een onrechtmatige daad (met inbegrip van nalatigheid), contractbreuk of anderszins, zelfs indien deze te voorzien is.
9.3 Deze algemene voorwaarden vormen de volledige voorwaarden op grond waarvan wij producten aan u zullen leveren en annuleren en vervangen alle voorafgaande afspraken en verklaringen, zowel mondeling als schriftelijk.
9.4 Wij kunnen deze voorwaarden van tijd tot tijd naar eigen goeddunken wijzigen zonder u daarvan op de hoogte te brengen. Eventuele wijzigingen zullen op deze Website worden aangebracht en zullen de eerder door ons gepubliceerde algemene voorwaarden vervangen.
9.5 Geen enkele vertraging of verzuim van ons in de uitoefening of afdwinging van enige van onze rechten of rechtsmiddelen op grond van deze algemene voorwaarden zal gelden als een verklaring van afstand van die rechten.
9.6 Indien een of meer bepalingen van deze algemene voorwaarden door een rechtbank niet-afdwingbaar wordt/worden geacht, zal dergelijke bepaling geldig worden geherformuleerd om de bedoeling van de clausule zo dicht mogelijk te benaderen en, indien dergelijke clausule om welke reden dan ook niet kan worden geherformuleerd, zal ze scheidbaar zijn van deze voorwaarden en worden geschrapt.
9.7 U mag uw rechten of verplichtingen op grond van deze algemene voorwaarden niet aan iemand overdragen of uitbesteden zonder onze voorafgaande schriftelijke toestemming.
9.8 Alle mededelingen die u aan ons doet, moeten van tijd tot tijd worden verzonden naar ons geregistreerde adres dat in deze algemene voorwaarden wordt vermeld. Wij kunnen u op het door u opgegeven e-mailadres of postadres informeren bij het plaatsen van een bestelling.
9.9 Wij verkopen niet aan minderjarigen. Als je jonger bent dan 18 jaar, kun je niet online Le Creuset-producten kopen, tenzij je onder toezicht staat van je ouders of andere volwassenen die verantwoordelijk zijn voor jou.
9.10 Geschillen kunnen voor online beslechting worden voorgelegd aan het platform voor online beslechting van geschillen van de Europese Commissie op www.ec.europa.eu/consumers/odr. Het e-mailcontactadres van Le Creuset is contact.nl@lecreuset.com
9.11 Wij updaten regelmatig onze Algemene Voorwaarden. De laatste update heeft plaatsgevonden op 30 november 2021.
10.1 Wij verbinden ons ertoe uw privacy te beschermen en veilig en betrouwbaar online winkelen te waarborgen. Wij gebruiken uw persoonsgegevens om uw online aankoop van het product af te ronden en om aanvullende diensten te leveren (klantenservice, preventie van fraude, beheer van retourzendingen).
10.2 Alleen met uw toestemming kunnen wij uw persoonsgegevens ook verwerken om u gepersonaliseerde marketingcommunicatie toe te sturen. Hoe wij uw persoonsgegevens en ons beleid inzake privacy en het gebruik van cookies kunnen gebruiken, wordt hier uiteengezet in ons privacybeleid en cookiebeleid.
11.1 Wij zouden graag uw feedback over onze producten kennen. Na een aankoop kunnen wij u uitnodigen om een productbeoordeling te schrijven en uw ervaring te delen.
11.2 Ons doel is om meningen van onze klanten te verzamelen, of die nu positief of kritisch zijn. Plaats geen reclame- of commerciële inhoud en gebruik onze Websites niet voor het uitvoeren van commerciële activiteiten. Plaats geen aanstootgevende of ongepaste inhoud op onze Websites. Le Creuset is niet verantwoordelijk voor inhoud die gebruikers op onze Websites plaatsen, hoewel we ons het recht voorbehouden om naar eigen goeddunken ongepaste inhoud te verwijderen.
11.3 De inhoud is eigendom van u, maar wanneer u een beoordeling op onze Websites plaatst, geeft u deze in licentie aan Le Creuset. Door een beoordeling te plaatsen, begrijpt u dat u een niet-exclusieve, eeuwigdurende (ten minste voor de duur van de bescherming van de toepasselijke intellectuele eigendomsrechten), overdraagbare, sublicentieerbare, royaltyvrije, wereldwijde licentie verleent om de inhoud die u op onze Websites plaatst te gebruiken voor elk doel, met inbegrip van commercieel gebruik, en met inbegrip van het recht om afgeleide werken te maken, te vertalen, te reproduceren, weer te geven, te verspreiden of te wijzigen, en deze rechten in sublicentie te geven of over te dragen.
11.4 Uw beoordeling kan zichtbaar zijn vanaf andere platforms, zoals zoekmachines, en op sociale media. Uw beoordeling zal zichtbaar zijn totdat deze wordt verwijderd. Na publicatie kunt u contact opnemen met Le Creuset door een e-mail te sturen naar contact.nl@lecreuset.com om uw beoordeling te ²verwijderen. U begrijpt dat de verwijderde inhoud op onze systemen of andere platforms kan blijven staan voor zover uw inhoud openbaar is gepost en toegankelijk is voor of gedeeld kan worden met andere gebruikers of derden die deze niet hebben verwijderd. Voor meer details over hoe wij met uw gegevens en uw privacyrechten omgaan, kunt u hier onze privacyverklaring raadplegen.